poniedziałek, 24 lipca 2017

wtorek, 11 lipca 2017

Malowanki i szukanie różnic z Flying Tiger.

Zdarza nam się przemieszczać samochodem i pokonywać dzięki niemu duże odległości, a jednym z niezbędnych akcesoriów podróżniczych są "czasoumilacze" dla dziewczyn. Jednak czas spędzany w samochodzie wymaga atrakcji, a nie jedynie wgapiania się w okno. Jednymi z takich zajmujących zajęć jest malowanie.
Udało nam się znaleźć i drogą kupna nabyć bardzo fajne malowanki ze sklepu Flying Tiger. Oprócz malowanek czas umilała dziewczynom również książeczka o odnajdywaniu różnic.
Graficznie bardzo fajnie się prezentują.


Ponad 60stron do pomalowania





piątek, 7 lipca 2017

Zamek w Człuchowie

Przemierzając trasę Gdańsk-Szczecin z drogi wypatrzyłyśmy zamek. Zajechałyśmy żeby go dokładniej obejrzeć.  Tym zamkiem był zamek w Człuchowie.

"Zamek człuchowskizamek krzyżacki położony w Człuchowie, drugi po Malborku pod względem wielkości zamek Zakonu. Był najtrudniejszym do zdobycia obiektem na Pomorzu, siedzibą komtura i konwentu krzyżackiego. Rezydował w nim Ulrich von Jungingen i Konrad von Wallenrode."

Warto było z trasy zboczyć ;)


























niedziela, 2 lipca 2017

Zabawka do ćwiczeń celności rzutu... i nie tylko


     Nie od dziś wiadomo ze rzucanie wszelkimi przedmiotami ma wspaniały wpływ na rozwój koordynacji, mózgu i generalnie pełni funkcję wysoce zabawową ;)
     W związku z tym, że z tego rzucania płynie niemalże samo dobro, postanowiłam zrobić rzecz, która zachęci dziewczyny do częstszego machania rękami w celu wykonywania rzutów.

     Powstała zabawka która może być używana na podwórku jak i w domu.


     Wykonałam ją ze starej poszewki... starej i wielkiej poszewki na poduszkę. Wystarczyło rozciąć poszewkę, a dokładnie rozciąć jej dwa boki. Krawędź na której znajdowały się dziurki na guziki została górą. Łatwo i bez dodatkowej pracy  można  wykorzystać istniejące już otwory i jedynie przewlec przez nie sznurek na którym nasz zabawka będzie wisiała. Na dole zrobiłam małą kieszonkę (podwijając ok 7cm materiału i zszywając) po to aby móc umieścić w niej coś do obciążenia naszej zabawki. Podczas plenerowych zabaw obciążenie materiału w celu unieruchomienia jej jest koniecznością, ponieważ wiejący wiatr utrudnia zabawę. A tak gdy jest z obciążeniem nie rusza jej nic.
     Następnie odrysowałam trzy koła, które wycięłam, dzięki czemu powstał otwory, a przy odrobinie fantazji otwory z zębami :) Kolejną czynnością było malowanie. Mazaki do tkanin świetnie się do tego nadają.
Tak powstała zabawka zachęcająca do rzutów, ćwicząca celność.
Naszą podwórkową amunikcją były maleńkie jabłka ;)










Po pierwszych próbach okazuje się że najwięcej radości z zabawy mam ja ;)

Oczywiście można zrobić sobie zdjęcie  z głową wtykniętą w otwór... wygląda sie jak pożartym np. przez słońce ;)

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Podwórkowe letnie aktywności. Kąpiele błotne, rzeka w piaskownicy i kredowy tor do wyścigów.


     Wakacyjna aura sprzyja błotnym kąpielom, wszelkim aktywnościom przy których można się uciapać, a nawet trzeba.
Nam poniedziałek zaowocował w kolorowanie podwórka (tej betonowej części) i w wodne, a raczej błotne atrakcje.

Tyle Świata do pokolorowania. Kredy jako narzędzia zabaw zapewne nie trzeba reklamować, ale niekiedy zapominamy o takich oczywistościach. Należy być przygotowanym na niespodziewaną chęć malowania po betonie i wiaderka z kredą mieć zawsze pod ręką.
Nam dziś wyszedł z tego malowania tor wyścigowy. Dziewczyny namalowały linię do ścigania a na drodze wyścigu zaczęło roić się od pułapek (zębów, ryb, zawijasów, zakrętasów, deszczu... ) Niby nic, a zabawy wiele.


niedziela, 25 czerwca 2017

Piknik integracyjny "Dziki Zachód w Rzeplinie". Przygotowałyśmy stroje więźniów oraz stroje dam Dzikiego Zachodu ;)

     Miałyśmy przyjemność uczestniczyć w rewelacyjnej imprezie, którą był piknik integracyjny pt: "Dziki Zachód w Rzeplinie" :) organizowany przez Stowarzyszenie "Nie ma mocnych" oraz Sołectwo Rzeplino

     Zanim jednak trafiłyśmy na piknik tworzyłyśmy stroje stosowne do tematu imprezy. Tworzenie było pierwszą atrakcją dla nas ;) zanim piknik się zaczął. Jako że wykonywanie samo w sobie jest wspaniałe, a gdy się  tworzy w konkretnym klimacie dla czterech babeczek, wyzwanie jest nie lada, ale przyjemności dużo z tego,  więc my się bawiłyśmy zanim zabawa na dobre się zaczęła. Dzięki temu, że podjęłyśmy wyzwanie samodzielnego stworzenia odzienia, mamy to co chciałyśmy . Jak wiadomo najwięcej radości daje nam tworzenie własnoręcznych rzeczy. W tym wypadku aby stroje powstały pierwsze kroki skierowałyśmy do lumpeksu, by nabyć drogą kupna za niewielkie pieniądze, bazę ubraniową ;) Jedne z naszych zdobyczy potrzebowały więcej szycia inne mniej... generalnie trochę cięcia, szycia, wycinania, ozdabiania i stroje gotowe.  Oprócz strojów powstały również dwa rodzaje gadżetów, worki z dolarami oraz dynamit, oby dwie te rzeczy robione od podstaw.



Gadżety.
Dynamit oraz worek z dolarami.
Dynamit: zrobiony jest z pociętej otuliny do rur w kolorze czerwonym. Kawałki rur skleiłam czarną taśmą, pomiędzy laski dynamitu wetknęłam sznurek (lont) na koniec, wyciętymi z taśmy kołami pozaklejałam otwory w każdej z lasek... dynamit gotowy. Jedna otulina wystarczyła na zrobienie dwóch "pęczków" z dynamitem. Koszt materiałów ok 6zł za



środa, 21 czerwca 2017

Kolegiata Najświętszej Marii Panny Królowej Świata

 Tak pięknie, że nie chce się opuszczać tego miejsca.  
"Kolegiata Najświętszej Marii Panny Królowej Świata – kościół w Stargardzie jeden z najcenniejszych zabytków Pomorza Zachodniego i jedna z najznakomitszych świątyń gotyckich w zlewisku Morza Bałtyckiego, oddziałująca na liczne realizacje w regionie; kościół  zamyka od strony południowej wschodnią pierzeję Rynku Staromiejskiego . Bryła kolegiaty widoczna jest ze wszystkich prowadzących do miasta dróg. W krajobrazie Stargardu porównywalna z nią pod względem wysokości jest jedynie wieża kościoła św. Jana — trzecia co do wysokości na Pomorzu, po  archikatedrze szczecińskieji kościele w Chojnie. Wieża kolegiaty NMP, ze swoją wysokością 83,5 metra, zajmuje natomiast dziewiętnaste miejsce w kraju i piąte w województwie. Ze względu na okazałą bryłę, kościół zwany jest często (nieprawidłowo) katedrą."







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...