piątek, 2 września 2016

Mobile Gobbi. Zabawka Montessori dla dziecka w wieku 0-3 miesiące

     Pierwszą rzeczą jaka powstała dla naszej Ady jest mobile Gobbi, czyli pięć kulek w odcieniach jednego koloru, które są powieszone na różnej wysokości od najciemniejszego do najjaśniejszego.


     Taką kulkową rzecz prezentuje się dziecku które jest w wieku 7-10 tygodni. Jest to czas w którym wzrok dziecka usprawnił się na tyle aby zauważać różnice pomiędzy odcieniami i dzięki wpatrywaniu malec może ćwiczyć swoje małe oczy i koncentrację uwagi, ponieważ kule zachęcają do skupiania wzroku na sobie. Poza tego rodzaju ćwiczeniami taka zawieszka zaspokaja naturalną potrzebę małego dziecka jaką jest przyglądanie się światu.

     Jeśli macie ochotę stworzyć takie mobile Gobbi to zróbcie to porządnie, ponieważ jest to jedna z rzeczy, która również wpływa na kształtowanie zmysłu estetycznego malucha :D






     Ada jeszcze wieku 7 tygodni nie osiągnęła, więc zainteresowana kulami nie jest na tyle na ile "powinna", w sumie zainteresowana jest jedynie spaniem i jedzeniem jak na chwilę obecną... taka norma u kilkudniowych małych ludzi.  Mobile za to ma powodzenie u Igi i Evy.  Ich uwagę przyciąga wszystko, więc mobile nie jest wyjątkiem.
Poza tym nasza zielona zawieszka bardzo ładnie wygląda jako wystrój wnętrza, a na pełne Adowe zainteresowanie przyjdzie jeszcze czas.



     Jeśli chodzi o wykonanie to ja użyłam kulek styropianowych o średnicy 8cm, które owinęłam muliną w odcieniach zieleni. Przyznam, że odcienie mogłam staranniej dobrać, ale brałam co było w sklepie, a było niewiele do wyboru. Pierwszą rzeczą jaką wykonałam było przebicie każdej z kulek na wylot, następnie przewlekłam starannie mulinę naokoło każdej kulki. Do zawieszenia użyłam bambusowego kija, który również owinięty został muliną. Brzmi banalnie i takie też jest wykonanie... banalnie proste, a efekt zaskakująco ładny i mam nadzieję że gdy przyjdzie czas to Ada zakocha się w tych zielonych odcieniach :)

 

Mobile Gobbi jest jedną z zabawek Montessori dla dzieci w wieku 0-3 miesiące.

Teraz czas na stworzenie Munari Mobile, które jest piękne, kontrastowe i zauracza małe istoty od pierwszych chwil. 

BAWIMY SIĘ!!!

3 komentarze:

  1. Wiesz co ci powiem Kalii? Twoje mobile wyglądają naprawdę pięknie i zrobię je ot tak, do wystroju wnętrza :D A może kiedyś przydadzą się dla kolejnego potomka? Banalne projekty uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toczko, polecam do owijania kordonek MAJA 5 :) Gruby jak mulina, wydajny i kosztuje niewiele :) Z takich owijanych kulek można całkiem fajne, kolorowe instalacje w pokoju urządzić :)

      Usuń
    2. Już wiem w takim razie, co zrobię z tymi wszystkimi kulkami styropianowymi, które zalegają u mnie na półce :D

      Usuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...