czwartek, 1 grudnia 2016

Książki o uczuciach. "W moim sercu" i "Miłość"

     O miłości, o uczuciach można różnie opowiadać. Jesteśmy w posiadaniu dwóch książek które przybliżają nam ten miłosno-uczuciowy temat. Różnią się one od siebie, niemniej opowiadają o tym samym, jednak z różnych perspektyw <3

"W moim sercu"


     Przedstawienie serca jako centrum dowodzenia, odczuwania i przeżywania. Bardzo trafiony jest to pomysł, ponieważ wszelkie wydarzenia w naszym życiu, które przeżywamy w sposób intensywny "szarpią" naszym sercem. Bije ono szybciej, niekiedy "boli", zdarza się, że w ekscytacji chce nam z klatki piersiowej wyskoczyć... to Tam wszystko się dzieje.




     W moim sercu krótko opisuje i pokazuje za pomocą bardzo delikatnych bajkowych ilustracji uczucia. To że jesteśmy smutni, to że rozpiera nas radość, że chcemy wybuchnąć że złości, martwimy się lub jesteśmy beztroscy.... to wszystko odczuwamy sercem.
"Dziś nie mam dobrego dnia.
Moje serce jest ciężkie i smutne.
Czuję, jakby leżał na nim ogromny kamień
i utrudniał mi oddychanie"

I ważne jest aby pamiętać, że serce to magiczny ogród.

     Moje dziewczyny lubią słuchać tych opowieści o uczuciach, myślę że dzięki temu lepiej rozumieją emocje, wiedzą że dzieje się tak nie tylko z nimi. W sercach nas wszystkich czai się ten cały repertuar uczuć.  Pielęgnujmy to :)
     Jeśli o fizyczność książki chodzi, jest piękna... kartonowa oprawa, grubaśne kartki w środku (ale nie typowe kartonowe) i każda z tych rzeczy okraszona wyciętym sercem, oraz ilustracje które są bardzo delikatne, wszystko razem cudowne. Na każdej planszy przedstawiona jest mała dziewczynka wraz ze swoim uczuciem... bajkowa jest to opowieść <3










"Miłość"




O miłości słów kilka, a w wydaniu tej książki jest to zdań kilkanaście. Książka jest odpowiedzią mamy małego chłopca, Archibalda, na zadane jej pytanie: 
"-Powiedz mamo, czy będziesz mnie kochać całe życie?
 -Hmm, no cóż, zdradzę ci pewien sekret..."

Kocham cię...







     Mówię dzieciom często, że je kocham, jednak bardzo mnie wzruszyła ta książka gdy pierwszy raz czytałam ją dziewczynom. W sumie za każdym razem mnie wzrusza... ten pierwszy raz był zaskakujący, ponieważ czytanie tych zdań było tak prostym przekazem, a tak ważnym "Kocham cię, kiedy to widzisz, i kiedy tego nie widzisz. Kocham cię, kiedy robisz coś tak jak ja, i kiedy robisz to po swojemu" Tekst ten uzupełniony jest ilustracją i razem tworzą całość przekazu. Oczywiste jest że nie tylko powiedziane Kocham Cie ma moc, ale dzięki tej książce zwróciłyśmy uwagę na tę stronę miłości która powiedziana nie jest, ale istnieje i jest tak samo mocną miłością, choć w niektórych sytuacjach mogło by się wydawać że jednak tak nie jest. Piękny przekaz dla dzieci i utwierdzenie nas w tych uczuciach. 



Nic tylko wziąć tę książkę do ręki i czytać, raz na jakiś czas <3 o miłości. Można też czytać często ;)

BAWIMY SIĘ!!!


Tytuł: W moim sercu
Autor: Jo Witek
Ilustracje: Christine Roussey
Wydawnictwo: Mamania
oprawa twarda, stron 28, wymiary 26x25 cm

Tytuł: Miłość
Autor: Astrid Desbordes
Ilustracje: Pauline Martin
Wydawnictwo: Entliczek
oprawa twarda, stron 44, wymiary 20x23,5 cm

1 komentarz:

  1. Wspaniałe książki, do teraz widziałam tylko małe zajawki, a u Ciebie trafiłam na dobrą wykładnię:) Czasem mamy na odwrót w domu: jestem małą mamusią a moje dzieciaki wciąż mi powtarzają "Kocham Cię mamo, nawet jak się złościsz" :)

    OdpowiedzUsuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...