środa, 23 marca 2016

Julian Tuwim "Wiersze dla dzieci" z ilustracjami Macieja Szymanowicza.

     Klasyka dla dzieci. Niezwykłe teksty Juliana Tuwima okraszone pięknymi ilustracjami Macieja Szymanowicza. Przyjemność dla ucha jak również dla oka. U nas jest to pozycja obowiązkowa i rozszarpywana przez dziewczyny, do tego stopnia rozszarpywana, że musiałam zakupić kolejny egzemplarz tej księgi, tak na zapas.  Nasz pierwszy zużył się do tego stopnia, że może nie przetrwać kolejnych wertowań, kolejnych dzieci (pomimo że sklejałam, dmuchałam i chuchałam na nią) :)



     Książka ta jest z nami od dawna i kochamy ją miłością wielką niezmiennie. Za piękne wiersze pana Tuwima(ale tutaj zbędna jest reklama) oraz za piękne ilustracje pana Szymanowicza. "Wiersze dla dzieci" nie są jedyną pozycją, którą posiadamy, zawierającą te niesamowite ilustracje stworzone przez pana Macieja. Ksiąg z lustracjami tego wspaniałego grafika mamy kilka ("Asiunia", "Bajka o rybaku i rybce", "Roztrzepana sprzątaczka", "Rymobranie", "Pchła Szachrajka", "Mój tato szczęściarz", "Duszki, stworki i potworki") i wszystkie równie piękne.

     Sama księga "Wiersze dla dzieci" zawiera takie oto poetyckie perełki: Lokomotywa, Zosia Samosia, Bambo, Dyzio marzyciel, Ptasie radio, Idzie Grześ, Kotek, Okulary, Rzepka, Spóźniony słowik, Słoń Trąbalski - któż ich nie zna. Dzięki tym pięknym ilustracjom ja podziwiam piękno tych wierszy na nowo, a dziewczyny mają podane jak na tacy podwójne piękno w czystej postaci: poetycko-artystyczne.










    

     Poważniej podeszłyśmy do wiersza "Ptasie radio". Poważniej, ponieważ postanowiłam, że dziewczyny nauczą się poszczególnych ptaków, które występują w wierszu. A ptaków które miały coś do powiedzenia jest siedem :).
    Wycięłam szablony kartonowe, pomalowałam akrylem, zgrzałam laminatorem, aby na dłużej nam służyły i dzięki temu dziewczyny znają bardzo dobrze: słowika, wróbla, koguta, kukułkę, dzięcioła, czajkę, przepióreczkę.














Świetna zabawa z rewelacyjną książką.
Wpis powstał w ramach projektu Przygody z ksiązką
https://dzikajablon.wordpress.com/2016/02/16/przygody-z-ksiazka-4-zaproszenie-do-udzialu-w-projekcie/



Tytuł: Wiersze dla dzieci
Autor: Julian Tuwim
Ilustracje: Maciej Szymanowicz
Wydawnictwo: Wilga
Okładka twarda, stron 32, wymiary 26x20

9 komentarzy:

  1. Zgadzam się - piękne ilustracje, a wiersze Tuwima nieśmiertelne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na laminowane ptaki :) Tuwima kochamy, mamy w domu przynajmniej kilka wydań. Ale tego nie mamy, a szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę piękne wydanie, zapisuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Znamy ilustracje Szymanowicza z innych książek i bardzo je lubimy. Tuwima mamy natomiast w wydaniu z ilustracjami Olgi Siemaszko. Bardzo je lubię i nie zamieniłabym go na żadne inne, ale wiem, że mój syn zakochałby się w tej wersji "Lokomotywy". Kiedyś nawet myślałam, żeby kupić wszystkie dostępne na rynku wydania "Lokomotywy" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My z tej serii mamy "Pchłę Szachrajkę". Ilustracje pana Macieja są przepiękne i mam nadzieję, że pojawią się w naszej biblioteczce również inne książki z jego obrazkami. Super pomysł z tymi ptakami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chodził mi pomysł z ptasim radiem, żeby zrobić karty z ptakami. Widzę, że nie ja jedna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię ilustracje M. Szymanowicza i zawsze z ciekawością czekam na kolejne jego prace i książki.
    Wasze ptasie karty-obrazki przepiękne i na pewno zachwycają i zachęcają do świetnych zabaw :)
    Jak zwykle jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...