poniedziałek, 2 stycznia 2017

Piłka Montessori "Takane" do samodzielnego wykonania. Genialna piłka do nauki chwytania.

     Wśród mnóstwa zabawek wspierających rozwój niemowląt znajduje się perełka, którą jest piłka Takane. Jest to bardzo sprytnie skonstruowana piłka, która ma za zadanie
  • stymulować zmysł wzroku, 
  • ćwiczyć oburęczne chwytanie, 
  • jako zawieszka pobudza/zachęca do ćwiczeń, 
  • wspierać koordynacjię ręka-oko,
  • ćwiczyć zamykanie i otwieranie dłoni podczas zabawy...

    Dla niemowląt są to bardzo ważne ćwiczenia. Na tym polega jej genialność... niby zwykła piłka, a można ją chwytać przekładać, eksplorować i kulać.

Piłkę tę można wykonać samodzielnie, nie jest to skomplikowane, choć dość pracochłonne, ponieważ składa się ona z ponad 30 elementów, które należy pozszywać ze sobą.



Nasza piłka powstawała w taki sposób:
Wybrałam dwa rodzaje tkanin, jeden wzorzysty, a drugi jednolity. Z tkanin tych wycięłam 9 kół  o średnicy 14cm. 6 kół z tkaniny jednolitej i 3 koła z tkaniny wzorzystej.


Następnie wszystkie koła złożyłam i zaprasowałam, aby było widać linie, które ułatwią mi ciachanie kół tak aby powstały 4 równe części.



Z tkaniny wzorzystej należy wyciąć kształt przypominający "elipsę". Zaginamy odpowiednio tkaninę, zaprasowujemy i ciachamy.




Następnie wybrałam dwa kawałki jednolite do których doszyłam wzorzystą część



Przełożyłam powstały twór na prawą stronę


Wypchałam wypełnieniem



Zaszyłam otwór i z tak powstałych części "układałam" piłkę


Trzy części zszyłam razem wzdłuż boków


Dzięki temu zabiegowi powstały cztery elementy piłki. Połączyłam je ze sobą "za rogi".



Gdy trzy części są już razem, czwarta elegancko wpasowuje się w swoje miejsce. Doszyłam ostatni element i piłka gotowa.



     Żeby było można powiesić piłkę na każdym łączeniu dodałam mały pasek. Można doszyć tylko jeden ale moim zdaniem ładniej piłka wygląda gdy pasków doszytych jest sześć. :)


Podczas tworzenia piłki korzystałam z maszyny jednak nie ma najmniejszego problemu żeby dziergać piłkę od początku do końca tylko ręcznie :) Pracowałam z dzieckiem na sobie ;) stąd tak szalone szwy i łączenia mi wyszły ;)





Przy tworzeniu tej piłki wspierałam się instrukcją znalezioną TU


BAWIMY SIĘ!!!


Edytowany 2017-01-07

Powstała też mniejsz 7cm piłka :)







1 komentarz:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...